IMG_2346.JPG
Uit onderzoek blijkt dat een verkoudheid bij een man harder aankomt dan bij een vrouw. Wij mannen stellen ons dus niet aan. We hebben er echt meer last van omdat we een gebrek hebben aan vrouwelijke hormonen. Ik heb het artikel uitgeprint en overal in huis opgehangen. Op sommige blaadjes heb ik met viltstift erbij gezet: ‘zie je nou wel!’

In hetzelfde artikel werd ook nog even een onderzoek van vorig jaar aangehaald, toen al bleek dat mannen ook meer last hebben van een griep. Ik verwacht eigenlijk dat er nu nog veel meer zaken aan het licht komen. Onze muggenbulten jeuken harder, als wij onze teen stoten doet dat veel meer pijn en ook onze hoofdpijnen zijn veel heviger.

Het is allemaal uitermate handig om te weten. En eigenlijk zeggen al die onderzoeken natuurlijk ook gewoon dat vrouwen watjes zijn. Zo’n bevalling doet heus niet zoveel pijn als ze steeds beweren. Ja, voor ons zou zoiets ondraaglijk zijn, maar vrouwen hebben niet voor niets vrouwelijke hormonen. Ze hebben altijd hun eigen verdoving.

Ik geloof voortaan niets meer van de kwaaltjes van mijn vrouw. Allemaal aanstellerij. Wetenschappelijk onderbouwde aanstellerij zelfs. Hoofdpijn? Laat me niet lachen. Verkouden? Bullshit. Als ik werkgever was, zou ik ziektedagen van vrouwen ook niet meer uitbetalen. Een vrouw die griep heeft, wil gewoon even een paar dagen met tijdschriften en druiven in bed liggen. En dat geeft op zich niks, maar zeg dat dan gewoon.

Trouwens, voordat alle vrouwen heel lullig op deze column gaan reageren: bedenk goed wat je zegt. Ik ben een man. Bij mij komen zulke dingen dus veel heftiger aan dan bij jou. Kortom, wees een beetje voorzichtig in jullie commentaren.