Beste Rick,

Het nieuwe modeseizoen is begonnen bij Zalando en er staan je veel verrassingen te wachten! Ontdek de geheimen van onze mode-iconen, deel je look en laat zien wie je bent. Wij zijn klaar voor een fashionable najaar, jij ook? 

Beste Anne van Zalando,

Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. Ik heb laatst een shirt bij jullie besteld en omdat te kunnen ontvangen, moest ik mijn gegevens achterlaten. Dat shirt heb ik inmiddels ontvangen en wat mij betreft is daarmee de kous af. Met mailtjes over mode doe je mij geen plezier. Los van het feit dat ik het tutoyeren nogal brutaal vind (we hebben elkaar immers nooit ontmoet), heb ik helemaal niets met modeseizoenen. Als het warm is doe ik een shirt aan en als het koud is een trui. Op zogenaamde ‘verrassingen’ waarover je spreekt zit ik dan ook niet te wachten, laat staan de geheimen van de mode-iconen.

Op je vorige mail heb ik bewust niet gereageerd. Je vroeg me toen warm te lopen voor de herfst, terwijl ik juist probeerde te genieten van de laatste zomerdagen. Gewoon negeren, dacht ik toen, dan houdt het vanzelf op. Maar niet dus. Nu komt je met allerlei mode-bullshit en vraag je ook nog eens mijn look te delen en te laten zien wie ik ben. Bedoel je dat ik een selfie moet maken met mooie kleren aan en dat op Facebook moet zetten? Ik ben daar niet zo van. Bovendien, ik ken mijn vrienden, die gaan er allemaal belachelijke reacties onder zetten.

Dus Anne, lang verhaal kort, als je niet weet wie ik ben, val me dan ook niet lastig met al die onzinnige modemailtjes. Ik ken niemand in mijn omgeving die vraagt of ik klaar ben voor een fashionable najaar. Bij ons vragen ze gewoon of ik al een mooie winterjas heb. En mijn antwoord daarop is ‘ja’. Dit gezegd hebbende, schrijf ik me bij deze dus uit voor je nieuwsbrief. Of moet ik zeggen je exclusive fashion newsletter? Nou ja, je snapt me vast. Doei hΓ¨.

Advertenties